دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Mon 20 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار شنبه ۲ تیر ۱۳۹۷ ، ساعت ۰۹:۳۴:۵۷

استاندار هرمزگان: سازمان توسعه سواحل مکران تشکیل می‌شود

باشگاه خبری فراساحل: سازمان توسعه سواحل مکران تشکیل می‌شودبندرعباس ایرنا- استاندار هرمزگان گفت: سازمان توسعه سواحل مکران بزودی تشکیل و دولت تمرکز ویژه ای برای عمران، آبادانی، توسعه این منطقه و همچنین جذب سرمایه گذاران را دارد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از ایرنا، فریدون همتی جمعه شب در جمع مردم بندرکوهستک شهرستان سیریک، اظهار داشت: احداث نیروگاه یک هزارو 400 مگاواتی سیریک و آب شیرین کن‌های مختلف در سواحل شرق هرمزگان از جمله برنامه‌های توسعه سواحل مکران است. وی تاکید کرد: برای آموزش و تربیت نیروهای ماهر در این منطقه توسط اداره کل فنی و حرفه ای استان برنامه ریزی شود تا نیروهای بومی این منطقه در طرح‌های توسعه مکران مشغول به کار شوند.

استاندار هرمزگان با اشاره به طرح‌های راه اندازی پالایشگاه و ایجاد پایانه صادرات نفت کشور در جاسک، تصریح کرد: اقدامات بزرگی در شرق هرمزگان در حال انجام است که این منطقه را متحول می‌کند. همتی خاطرنشان کرد: کوهستک باید به یک شهر بندری زیبا تبدیل شود و از طریق شبکه‌های اجتماعی ویژگی‌های طبیعی و گردشگری این بندر معرفی شود تا شاهد جذب گردشگران بیشتری در کوهستک باشیم. وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه انقلاب اسلامی برکات بسیاری برای کشور ما داشته است، عنوان کرد: مردم پای این انقلاب ایستاده اند و جمهوری اسلامی ایران نیز تا دورترین نقاط کشور بسیاری از محرومیت‌ها را رفع کرده است. سواحل مکران در محدوده آب‌های ساحلی و اقیانوسی دریای عمان از ایستگاه‌های مهم و اصلی تجارت، اقتصاد و گردشگری ایران است واین منطقه از حوزه گواتر و پسابندر چابهار آغاز و تا منطقه جاسک هرمزگان ادامه دارد.

این سواحل دروازه طلایی ایران اسلامی است که توسعه آن در بخش‌های مختلف با توجه به فرمایش‌ها و تاکید مقام معظم رهبری به صورت ویژه در دستور کار دولت تدبیر و امید قرار گرفته و در حال عملیاتی شدن است. 50 تا 60 درصد سواحل مکران در استان هرمزگان قرار دارد و دولت و وزارت راه و شهرسازی و سایر دستگاه‌های اجرایی در صدد هستند با رونق اقتصادی ساحلی در این منطقه، کسب و کار در بین مردم شرق استان هرمزگان توسعه یابد. سواحل مکران فرصتی ویژه برای جذب سرمایه گذاران و توسعه و عمران شهرستان‌های جاسک، سیریک و میناب است. شهر بندر کوهستک با جمعیت 3 هزار نفری مرکز بخش بمانی شهرستان سیریک است. شهرستان سیریک در 170 کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.



  کد خبر : 5447
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :